Rohitash Repswal, digitálny obchodník, kontroluje WhatsApp správu, ktorú poslal pomocou softvérového nástroja, ktorý sa zdá byť automatizovať proces odosielania správ na WhatsApp užívateľov.
Aktivity zdôrazňujú výzvy, ktoré vlastní Facebook Inc, čelia v prevencii zneužívania v Indii, jeho najväčší trh s viac ako 200 miliónmi užívateľov.
S horlivými kampaňami v rozložených všeobecných voľbách v Indii, ktoré sa končia 19. mája, dopyt po takýchto nástrojoch narástol podľa digitálnych spoločností a zdrojov vo vládnucej strane Bharatiya Janata (BJP) a jej hlavného súpera, strany Kongresu.
Po falošných správach v minulom roku vyvolala dav lynchings v Indii, spoločnosť obmedzila presmerovanie správy len päť užívateľov. Zdá sa, že softvérové nástroje tieto obmedzenia prekonávajú a umožňujú používateľom naraz osloviť tisíce ľudí.
Divya Spandana, šéfka sociálnych médií Kongresu, a IT vedúci BJP, Amit Malviya, neodpovedali na žiadosti o komentár.
Rohitash Repswal, ktorý vlastní biznis v oblasti digitálneho marketingu v stiesnenej rezidenčnej štvrti v New Delhi, povedal, že v posledných mesiacoch prevádzkoval softvér na 1 000 rupií (14 USD) za 24 hodín denne, aby mohol posielať až 100 000 správ za deň.
Agentúra Reuters zistila, že WhatsApp bol v Indii zneužitý najmenej troma spôsobmi na politické kampane: aplikácie klonovania zdarma dostupné online boli použité niektorými pracovníkmi BJP a Kongresu na manuálne posielanie správ na hmotnostnom základe; softvérové nástroje, ktoré umožňujú užívateľom automatizovať doručovanie správ
Najmenej tri softvérové nástroje boli k dispozícii na stránkach spoločnosti Amazon.com v Indii. Keď ich kúpil reportér Reuters, prišli ako kompaktné disky zastrčené v tenkých kartónových puzdrách, bez značky spoločnosti. Spoločnosti odmietol žiadosť spoločnosti Reuters o povolenie testovania takýchto nástrojov na hlásenie tohto príbehu.