Po celom svete zrejme nie je lepšieho príkladu duopolu (štruktúra, kde na strane ponuky existujú iba dvaja predajcovia), než sú výrobcovia leteckej techniky. Na vrchole predaja by sme márne hľadali iné a zvučnejšie mená, než je Boeing a Airbus. Nehovoriac o tom, že o leteckých nešťastiach sa vo väčšine prípadov píše vo veľkom a sú spájané práve s týmito výrobcami. Letecké katastrofy majú totiž enormný dopad – na ľudstvo, presvedčenia a sú masívne v zmysle straty ľudských životov. Stále sa však jedná o najbezpečnejšiu formu prepravy nehovoriac o rýchlosti prepravy z bodu A do bodu B. Ako však ekonomicky ovplyvnili udalosti nedávnych týždňov meno Boeing známe po celom svete?
Pre Boeing mala byť odroda moderných lietadiel Boeing 737 MAX lákadlom pre ďalšie spolupráce a objednávky. Namiesto toho sa z Boeingu 737 MAX stal zabijak na počkanie. O to viac, že za najväčšie letecké katastrofy posledných mesiacov môže práve spomínaný moderný stroj. Ním boli dokonca operované i lety na Slovensku pod záštitou najväčšieho českého leteckého prepravcu.
Strata ľudských životov je samozrejme nevyčísliteľná. Ekonomické dopady katastrof však signalizujú iné rozmery obáv a to predovšetkým na strane Boeingu. Akcie firmy ihneď po nešťastiach začali rapídne klesať. A kde nie sú peniaze, tam nemôže byť výroba. Situácia, ktorá momentálne vláde na trhu sa dá označiť ako „letecká kríza“. Výroby objednaných MAX-ov boli pozastavené (predstavovali majoritný podiel objednávok) a operujúce lietadlá tohto typu povinne usadené na zem so zákazom lietania, pokým nepríde dokonalá náprava technických problémov. Rating spoločnosti klesol. Bude teda o to ťažšie nájsť inštitúty a investorov ochotných podať finančnú injekciu spoločnosti, ktorá sa momentálne nachádza v tak nepriaznivých podmienkach. Zatiaľ to však zvučné meno Boeing zvláda. Pracuje na náprave toho, čo bolo zanedbané a na zachovaní imidžu svojho mena.